fredag 16 januari 2009

Jag får spunk

Började dagen med att lämna barnen hos Kristina (va konstigt det känns att få lämna på en fre!) sen tog ja hundarna och gick en lång promenad som inte blev så lång som jag hade tänkt då både jag och hundarna höll på frysa ihjäl! Kristina berättade även att alla barn hade grinat i dag för att dom frös så mkt när de var ute, kanske en aning för kallt nu kan ja tycka.
Efter det så tog jag och mamma en sväng till Ikea och åt lunch för att sedan leta efter kläder till charlie och nova tills vi ska till fotografen på tis, hittade jätte söta kläder!
Sen va tiden ute! Mot kristina igen och hämta barnen.
Det verkar som att charlie precis vet när det är fredag, förra fredagen frågade han när ja kom hem från jobbet om jag hade köpt chippi (chips), och sen har han inte frågat om varken chips eller godis på hela veckan men idag när vi klev ut och stängde dörren efter oss hos kristina så stannade charlie upp och sa - Hallå mamma, hallå!
- Ahh va är det charlie?
- köpa godi, chippi nu?
Mammas lilla rutin människa =) Så då åkte vi och köpte godis och chips som varje fredag, som åker fram lagom till nova somnat och det har han oxå koll på ;)
Väl hemma gick vi raka vägen in på rummet och lekte (nej dom åt banan och tablettask först)
Charile och nova har te kalas

Titta min fina bil
Snygg frilla men så här blir det när man leker ;)
Nova fortsätter sin lossas fika stund men en kärleksmums
Lyssnar på djuren på bondgården

Nu har ja vart ledig en hel vecka och barnen har vart 4 dagar hos kristina, och det räcker, nu vill ja inte vara hemma nått mera! Fattar inte folk som tycker det är skönt att inte ha nått jobb, ja får som pippa sa en gång SPUNK! Men nästa vecka blir det jobb på tis iaf =) Kanske även tors-fre om ja har turen med mej.. nästa vecka borde ja även få svar från Komvux om ja kommit in eller ej, spänningen är olidlig!

3 kommentarer:

Sandra ♥ sa...

duu,, tänkte bara fråga en sak. Om du hade fått välja, hade du velat ha 1 år mellan barnen igen eller längre? Vill ni ha en 3:a och när isåfall? :) Nyfiken hehe

Anonym sa...

Så söta barn du har!! Trevlig helg :-)

Anonym sa...

Aa nu vet du hur jag har de;)
Ingen man inga barn men tackar gudarna för att jag har två söta hundar som underhåller mig så mkt dom kan:)
Man är ju GANSKA TRÖTT på soffan och tv:n nu.

Stora Kramar