tisdag 5 maj 2009

Mitt ekorrs liv rullar på

ursh va bloggen blir tråkigt när ja jobbar ofta, finns liksom inte så mycket att skriva om. Vem vill veta vad ja gjorde hela dagen på jobbet från början till slut? Ne förstod väl det, ingen!

F var ledig och hemma med barnen idag, och med det finns det många fördelar! Man får sova en timme längre på morgonen och bara klä på sej själv och raka vägen till jobbet. Man behöver inte stressa när man slutar för att hinna hämta barnen i tid. Maten står på bordet när man kommer hem. Tänk om det kunde vara så här varje dag ;) Och framför allt skönt för barnen att slippa dessa enormt långa dagar hos kristina.

Men i morgon som dom flesta dagar är det samma visa igen, Klockan ringer, klä på sej och fixa till sej, väcka barnen och ge frukost, klä på barn och sen i väg fort som tusan eftersom vi som vanligt är lite sena. Jobba, skynda sej efter jobbet för att hämta barnen, hem laga mat så fort som möjligt innan dom får ett utbrott, bada, och hopp i säng.

Ja jag har sakt det för och ja säger det ingen, vi lever i vårt lilla ekorr hjul.

3 kommentarer:

Sandra ♥ sa...

Jaa det är väl så antar jag,, att livet bara rullar på. Känner igen den där stressen, just att hinna laga mat innan alla får panik osv. Man vill ju hela tiden ligga steget före barnen liksom. Du ska iaf vara stolt över att du är en så bra mamma :) Kram!

Jossan sa...

Ja kan Ons nästa vecka, ska vi säga då?

kramar

Johanna sa...

hoho! du kan väl slå mig en pling! Jag vill bli av med soffan och det är antingen du eller Janet som ska ha den. Ring så jag vet! =) /Johanna