torsdag 11 juni 2009

Torsdag och fullt upp!

Den här torsdagen började som dom flesta dagar nu för tiden med en stressig morgon. Fasiken va ja hatar stressiga mornar, inte direkt en bra start på dagen. Kan tänka mej hur det känns för barnen att bli väckt av att dom blir på klädda och sedan typ raka vägen in i bilen, stackrarna, men ja vill ju inte gärna vecka dem klockan 5 heller.. Nä ändring ska det bli, jag har bestämt mej för att inom en snart framtid lägga ner arbetet inom handels och försöka med något annat, ja vill inte ha ett stressigt och slit samt jobb, ja vill vara hemma mer och få mer och ostressig tid med mina barn! Vad min plan är berättar jag om det går som ja vill ;)

Jobbade till kl 12 idag och sedan åkte jag och hämtade sötnosarna, sen hem och tog ut hundarna en sväng och sen mot affären för att handla lite saker bla en skur mopp! Sen bar det av det till hagaström hem till anna, och där var även Malin, sofie och (bättre sent än aldrig) Linn, hon har som jag en tendens till att alltid komma för sent hehe..
Barnen fick så klart spel som dom brukar få när man är hos någon som inte har leksaker, de grinades och gnälldes och klängdes. Men sen fick som minsan roligt när vi gick ut för att grilla, de mer eller mindra badade i nått slags fågelbad ute på gården, och det hade då inte jag räknat med. Dom var genom blöta så det var bara att gå in i gen..

När vi var klar med brudarna tog vi en sväng till mamma och pappa, sen åkte vi hem och vi var hemma vi 7 tiden och ja bar in två sovande barn in till sina sängar. Perfekt kan ja städa med min nya mopp! halv 11 var ja klart med en rejäl storstädning av vardagsrum,hall och kök! Här måste man nu mera städa mitt i nätterna för att hinna med. Malin frågade idag "hur hinner du med allt med barnen, hundarna, huset och jobba?" det var ju en bra fråga och nått svar har ja inte.. på nått sätt går det, men faktiskt så går huset i sista hand just nu..

Nu är det sov dags, en stressig morgon har vi som väntar om några timmar...

Inga kommentarer: