fredag 30 januari 2009

Fredagar lika med kaos!

Att jobba en fredag eftermiddag/kväll på Coop Nära är bra svettigt! Jag tror bestämt att exakt hela Hagaström och Valbo befann sej inne i butiken samtidigt, 3 st va vi som jobbade och ingen av oss va ordinarie personal, mitt i kaosen hakar en kassa upp sej, Grattis liksom! Man hör hur småbarnen i köerna börjar skrika och grina av uttråkning, föräldrarna blir otåliga, dom två köerna bara växer, folk ska spela på tipsen,hämta paket och handla på samma gång! Då kan man säga att svetten börja rinna lite smått. Men man får ta situationen med en klack spark och och försöka hålla kunderna på gott humör och vi lyckades bra, vi va ett bra team och klarade av situationen och nu funkar kassan igen oxå =) Nu kommer man somna som en klubbad säl när man lägger sej i sängen som i går! Efter mitt monster pass i går la jag mej i sängen med charlie kl 21.00 och tvär slockna, blev väckt av Fredde ca 23.00 kasta av mej alla kläder och somna om lika fort igen, kl halv 9 på morgon vaknar vi, ja sov alltså ca 12 timmar! hehe men skönt var det och pigg idag? Svar JA =)

I morn känner jag för en riktig hemma dag, vara hemma och mysa och leka, vara ute och åka pulka och göra nått kul med barnen, iof är inte nova hemma hon sover hos farmor idag, men jag får väl ta med mej lill killen ut och åka bob, han tycker det är kul och jag får motion (behövs verkligen efter denna dag, en chipspåse, en dipp och ett rejält lass med lösgodis är helt borta, titta inte på mej ;P).

Inga kommentarer: