torsdag 26 februari 2009

Älskar dessa tidiga mornar

Kl 06.00 hörde man Novisen inne i från sitt rum små gnälla som i vanligt ordning nu när alla sov rutiner är som dom ska igen. Men jag går mer än gärna upp kl 6 med henne och Charlie om dom lägger sej i tid på kvällarna. Man behöver verkligen den egentid man får då. Sitta i lung och ro i soffan och bara vara...

Barnen är nu på klädda och klara, det har dom vart i en timme nu iof men om 2 timmar bär det av till jobb och dagmamma. Så nu har jag två timmar mej att fixa resten. Jag gör alltid så på morgonen att ja klär på och ger barnen frukost först och främst, sen tar jag mej själv så ja känner att ja har det som tar mest tid överstökat, blir inga stressiga mornar på det här sättet tycker jag.

Kom på att jag slängde in en maskin tvätt i går kväll som bör hängas upp, hur tråkigt lät inte det? Ja skjuter upp det tills i eftermiddag istället ;)

Inga kommentarer: