onsdag 11 november 2009

Onsdag - jobb och kantarell i soppa i hela köket

Idag har det varit fullt ös på dagen fronten, jag har totalt suttit i 7 timmar med att fixa naglar. Roligt med det känns i nacken nu, samt att båda kunderna hade akryl naglar och jag hade verkigen glömt hur mycket filning det är med det materialet! Måste gå en el fils kurs nästa år, det spar man otroligt mycket tid på :)

Jag och barnen har hunnit mysa lite på eftermiddagen iaf mellan kundbesöken, vi gjorde kantarell soppa till middag idag och det slutade i kaos haha! När jag skulle mixa soppan så lyckades jag på nått sätt sätta locket på mixern lite snett (?) det bokstavligt talat flög soppa i hela köket och över hela mej, och hett var det som sjutton. Brände mej rätt mycker på armen. Sen skulle ja försöka ännu en gång och va tror ni händer? Samma sak! Emma persson i ett nöt skal. Ni skulle ha sett barnens min hihi.. Sen fick ja torka soppa i evigheter, och plocka kantareller från fönstret och efter väggen och skåp luckorna! Men i slut ändan blev soppan TOPPEN!

Nu ska ja kolla på sista avsnittet av true blood!!

Kramis!

Inga kommentarer: