måndag 2 februari 2009

Hemma

efter en lång och mättsam arbetsdag! Idag var det inget coop för min del utan att dema falukorv, och jag som älskar falukorv! Tror ja har ätit oavbrutet sen 9 i morse.. Och jag som hade tänkt försöka gå ner i vikt från och med idag. Har typ 8 kilo jag vill gå ner innan sommaren så dagens korv intag kanske inte spelar nån större roll hehe.

Jag gjorde iaf en korvgryta eller va man ska säga som verkligen gick hem hos folket! Jag tror alla skulle äta min korvgryta i dag till middag, den innhöll korv så klart (SOLHBERGS host host) och purjolök samt två burkar cream fraiche, 1 franska örter och 1 mexican chili, det måste ni prova, barn älskar det oxå iaf mina barn ;)



Gud va konstigt det känns att knappt se sina barn på en hel dag!

Jag lämnade barnen halv 9 i morse och fredde hämtade dem vid halv 5, men nova den trötta människa sov ju så klart när jag kom hem halv 7, så henne har ja sett i 1,5 timme på hela dagen. Det är man ju verkligen inte van vid.



Mina små sötnosar är inne i en helt underbar period just nu, (nu får man passa på att njuta!) ingen trottsar, och nova börjar blir så pass stor att dom kan leka jätte bra ihop nu, dom bråkar väldigt sällan, charlie brukar ropa på nova - kom nova leka rumme! och Nova traskar snällt in på rummet, så söta Nu kan ja börjar skyta om hur bra det är med barn så tätt hehe! Sen är det ingen som grinar när man hämtar på hos dagmamman nu heller, charlie hade ju nyss en period när det var hysteriska anfall vid varje hämtning, men nu är han lugn som en filbunke. OCH nova har äntligen börjat sova hela nätterna igen, hon hade ju en period (precis mitt i allt annat av alla perioder som hade samtidigt) att vakna en gång på kvällen och äta och en gång på natten för att äta, nu har hon slutat med båga målen igen. Men ja antar att hon hade nån tillväxt period då kanske mitt lilla matvrak! Hon har verkligen gått upp i vikt på sista tiden, hon äter allt och som en häst, till och med mer än charlie hehe.



Nej nu ska ja sluta mala och göra mej en macka och vänta in Familjen anorlunda eller va det hette.

Inga kommentarer: