onsdag 11 februari 2009

Skål från Madame Nyberg

Köpte den här söta ljus gula skålen på Madame Nyberg i veckan, den hör till mitt ljusgröna durkslag i porslin och pip skålen eller va man ska kalla den?. Iaf så är dessa saker helt underbara tycker jag, lite gammeldags stil och finns i alla möjliga härliga färger har ja sett, bla rosa,grått och rött. Jag skulle vilja ha något i ljus rosa oxå!!!

Idag hade jag en sallad i skålen, men tänkt va härligt på sommaren att servera glass i denna skål, ny sköljda jorgubbar i durkslaget och vispad grädde i den andra skålen =) Både snyggt och gott ;)
Durk slag och pipskålen...

1 kommentar:

hagagården sa...

Å så fin skålen vart på bänken.
pussa på världens gulligaste charlie o nova från mig o tala om att det är från mormor o morfar.
kram gumman så hörs vi.
mammma