torsdag 5 november 2009

Charlie leker nagelterapeut

Efter att vi hade varit på Öppna idag på förmiddagen skulle vi åka och handla men med tankte på tiden på dygnet hade jag inte så stor lust att ta in två hungriga barn på affären så vi svängde in på Mc Donalds så barnen fick slänga i sej en Happy Meal. Sen handlade vi och det var lite kaos aktikt iaf men inte pga av gnäll utan dom hade kundvagns rally bland hyllorna och charlie välte hela sin full med varar! Det är som ett intensiv tränings pass att handla med dessa barn..
Väl hemma ställde vi oss och bakade muffins som blev lite si så där, men jag följde receptet exakt - konstigt!

Medans jag städa köket efter bakningen fick börja Charle och Nova en rolig lek ;)

Charlie: Ska jag fixa naglarna på dej Nova?
Nova: Ja. (hon hoppar upp på stolen mitt emot charlie)
Charlie: Lägg händerna här. (pekar på kudden på bordet)
Charlie: Vill du ha nagellack? Med blomma?
Nova: Ja (sitter snyggt och prydligt med händena på kudden)
Charlie: Är du smuttsig om händer måste du tvätta med det. (pekar på den blåa flaskan vid namn Cool Blue, en slags handsprit)
Nova: Ja..

Hur gulligt lät inte det? han kunde ju så rätt oxå lill gubben, dom tar in mer än vad man tror dom små liven. Här kommer leken i bilder!

Charlie visar här vart man ska placera händerna ;)
Väljer ut en snygg tipp..
Provar en annan tipp, en lite mer coolt tipp
Det passade damen utmärkt!
Så tar vi andra handen..
Nu kan man smörja in händerna med lotion som luktar ljuvligt!
Nu är det charlies tur att få naglarna fixade
Sen fick båda söt trollen tränga i hop sej på samma stol mitt emot mammsen och få naglarna klippta och målade, charlie fick svarta tiger ränder och nova rosa med svarta ränder ;) Ett bra sätt att få klippa naglarna på barnen måste ja säga, första gången det inte blev motstånd!
Se så nova lutar sitt huvud mot sin brors axel - KÄRLEK!

Inga kommentarer: