söndag 1 november 2009

Välkommen November

Jaha nu är det liksom helt plötsligt vinter, snö eller inte, minus grader eller inte när det är november är det vinter tycker jag. Och jag älskar vinter men bara om det är snö och snö verkar det inte finnas så mycket av vårat land längre,saknar dom riktiga vintrarna med massor med snö och pulka åkning som var när man var liten.. Men november är inte bara vinter utan kalasens månad oxå. Jag fyller nämligen år på Fredag och 3 dagar senare fyller min pappa år och så är de ju farsdag och i slutet av november fyller våran lilla ögonsten Nova 2 år :D Kommer bli en rolig månad!

I och med att det är burrigt och kallt föresten så börjar förkylningarna smyga sej på här hemma. Nu i kväll har Charlie börjat slem hosta väldigt mycket. Och på Tisdag ska han ta vaccinet mot svininfluensan. Känns lite som att det här kommer bli en sjukis vecka på nått sett då vaccinet kan ge en influensaliknande symtom. Får se hur det blir i morgon med dagmamman, hur mycket han hostar i natt osv.

Nu ska jag och Fredde krypa ner i en uppvärmd säng brevid två trollungar!
Sov sött!

Inga kommentarer: