söndag 27 juni 2010

Midsommar på sjukhuset..

Vi har tillbringat stora delar av den här midsommar helgen på sjukhuset. Allt satte i gång tidigare än väntat på midsommarafton lagom tills vi kommit till mamma och pappas stuga där det inte finns någon bra toalett och jag hade en vit klänning och inga ombytes kläder. Hade fruktansvärt ont i magen på vägen dit och väl framme var det som att jag fick världens ondaste värk fast den värkte mycket längre, sen kom ALLT precis ALLT kändes det som. Ringde sjukhuset och blev tvungen att komma på engång. Men vi åt midsommar lunchen först iaf, sill och potatis :) Sen åkte jag och mamma upp, fick ett rum och en säng, mamma och jag tittade på varandra som två frågetecken. Ska vi sova här nu? En läkare kom, samma som konstaterade att graviditeten stannat av. Hon såg att fostret hade kommit ut men att det fanns en hel del blod kvar och eftersom jag hade rätt ont ville hon att jag skulle sova över. Jag vägrade! Men kom överens om att vi skulle komma tillbaka på lördagmorgon för att kolla så allt verkligen kommit ut. Sen åkte vi till stugan och fortsatte vårat midsommar firande och försökte tänka på annat för en stund. Vi kan här med konstatera att Graviditet nr 3 avslutades helt och hållet på midsommarafton!

Lördagen åkte vi upp jag och Fredde till sjukhuset igen till kl 9 som vi blev tillsagda. Var tydligen full fart på förlossningen där den enda läkaren befan sej. När kl var 13 orkade ja inte vänta mer och bad om att gå åka där i från en stund. Kl 15 skulle vi vara tillbaka och då kom äntligen läkaren som konstaterade att jag hade klarat av allt själv fick åka hem utan nån behandling :) Sköönt!

Idag söndag ville vi göra något kul, var så trött på sjukhus så ja ville bara kräkas! Vi åkte i väg hela familjen till Furuvik och roade oss en massa, kollade på djuren, åkte massa roliga karuseller, åt glass och spelade på ett chips hjul och vi vann stans störta chips påse haha, i den gigantiska påsen fanns alla olw´s olika chips och ostkroks sorter typ :D

Nu är vi helt slut och är bara hemma och slappar, alla utom Fredde som står ute och spikar på huset hihi ;)

Hoppas ni haft en bra midsommar alla där ute!

1 kommentar:

Sandrew sa...

Usch, har precis läst ikapp, och jag lider med er. =/ Men du har en bra inställning tycker jag.

Hoppas ni har haft en bra midsommar ändå!! =)
Kram Sandra