tisdag 9 mars 2010

en tisdag eftermiddag i det lilla röda huset

Efter att jag hämtat barnen idag åkte vi raka vägen hem, tänkte att vi kunde vara ute och leka med det tänkte inte barnen. Fort in och slänga sej på hall mattan för att sova. Men det gick inte för sej tyckte jag för jag vill ha sovande barn på kvällen. Gjorde lite mellis som bestod av fil och flingor som är en ny favorit här hemma. Sen städade jag köket eller ja mockade köket! Tog hallen när jag endå var i gång. Efter det var det middagsdags, gjorde en god sallad med feta ost, samt en vitlöks dressing, chicken kebab och pommesfrites, under middagen hade vi ett litet kärleks samtal..

Jag: ooh va mamma älskar er!
Charlie: Ja men du älskar oss bara när vi är trött.
Jag: Nej mamma älskar er jämt..
Charlie: jaha..

stackars barn som tror att mamma bara älskar honom när han är trött! Men det slog mej ganska snabbt hur han tänkte. När jag nattar barnen säger jag alltid att jag älskar dom, så han förknippar det med när han ska sova hihi..

Efter middagen, duschade vi och sen veks det tvätt och tvättades för fullt! Vips slog klockan 20.00 och då är det läg dags. Har nu nattat barnen i sina sängar, försöker lära dom att somna själva i SINA sängar och det har nu gått 15 min och ingen har kommit upp, verkar lovande det här ;) Nu ska ja kolla lite på Unga Mödrar på kanal5.se och bara slappa!

Njuuut kvällen!

Inga kommentarer: