tisdag 27 januari 2009

Ingen skola och utan sötsaker (ELLER?)

Idag har jag vart till Ida på Idas fotostudio för tredjegången och efter mkt om och men är allt klart! Det blev lite krångel med storlek och ramas osv för förstoringen på charlie hade ovanliga mått och man vill ju gärna ha samma storlek. Vi hittade tillslut precis samma ram som jag har till charlies fotografi och då fanns dej ju givetvis i rätt storlek oxå, jippi! Så nu väntar jag med spänning på förstoringen samt ett album med 12 bilder varav 3 är syskon bilder, ville ha flera igentligen, men med två små barn med egen vilja kan allt hända och det är bara att acceptera hihi.

Träffade mamma och käka lunch senare, korv och mos (oooh så nyttigt!) sedan åkte vi ut till Madame Nyberg och kikade lite, finns så otroligt mkt fint där! Sen har dom ju även öppnat en massa andra roliga butiker i huset brevid så nu är det som världens minsta shopping centrum där ;) Och angående mitt socker förbud (eller ska vi kalla det sötsaks förbud) så gick det även idag åt skogen, på Madame Nyberg finns nämligen en skål med små hårda (GODA) godisar, som en ful ovana tog jag en automatisk för att sedan komma på att just jävlar inget godis för min del, men eftersom den redan befann sej i munnen struntade ja idet och sedan tog ja en till, det är bara att acceptera att Emma persson är socker beroende!

Hörde föresten inte ett ljud från komvux i förra veckan, vilket ja tar som ett - NEJ DU KOM INTE IN! Träffade även en mamma från öppna förskolan som sök samma utbildning och hon hade inte heller kommit in och hon hade fått reda på att de dragit ner på platser från 36 till 16, och att det var över 30 st som stod som reserv (ja stod väl sist!) så det var väl kanske inte så kontigt att ja inte kom in då. Men får väl söka efter igen sommaren (om ja inte kommit på andra tankar).

Några söta bilder som ja tagit idag =) Svart vit är ju bara så snyggt!
En skitig Novis äter äpple
Charlie är på bushumör
Hmm Va ska ja hitta på för bus nu då?
Glaskiten i badet
En till glaskit i badet =)

2 kommentarer:

Sandra ♥ sa...

haha så kul att precis dom två svarta bakgrunderna som du har haft på bloggen,, har jag med testat :) Samma sak. En fråga bara, hur får du text på båda sidorna av bloggen? jag kan ju bara få in på högersida.

Anonym sa...

Gud va fin bloggen blev!
Och underbara ungar! så himla glada och go på bilderna!

Sockerfri skulle jag med vilja bli... Fan att jag inet kan stå emot... trillar JÄMT tillbaka... OM och om igen...