fredag 20 februari 2009

Magsjuka!

I morse ringde kl 06.00, jag skulle börja jobba kl 08.00. Nova kliver ut sängen och ser lite skum ut, efter stund luktar det inte mumma där inne i sovrummet, hon hade bajsat ett rejält lass med diaré. ooh nej inte magsjuka tänker jag men ingnorerar nog tanken en aning och ger henne välling (dum som man är) och efter att hon druckit upp hör ja hur hon börjar hulka och ganska snart är hela hon och puffen full med välling. Nu kan ja inte ignorera magsjukan längre, nu var det svart på vitt. Nu får vi hoppas att charlie antingen klarar sej helt eller oxå blir sjuk idag så det inte går om varandra och smittar om varandra.

Så jag får stanna hemma idag, känns tråkigt när jag inte jobbar så ofta men det är som det är. Just nu är hon jätte pigg och springer om kring och leker, men det kan tvärt vända har jag tidigare erfarenhet av, en gång tidigare i vinter hade hon magsjuka, men kräktes endast lite på morgonen för att sedan vara pigg och leka, så vi åkte i väg och hälsa på lite folk och hon var pigg och åt och allt, väl hemma blev hon världens sjukaste!

Mamma som fyller år idag oxå, så nu blir det inge kalas för våran del heller.
Nu ska ja nog lägga mej i soffan och vila lite medans barnen kollar på barnkanalen.

Inga kommentarer: