onsdag 1 juli 2009

Ny köks lampa och tradera fynd!

Idag var jag och mamma på Ikea för att bland annat köpa en ny kökslampa till köket, så såg vi en snygg plåt lampa som kostade 169 kr. Mamma hade köpt en precis lika dan på en loppis för 40 kr berätta hon så den kunde ja få, men ja ville ju gärna ha en svart! Inga problem pappa sprayade den svart när han kom hem, sen kom dom med den hem till mej färdig och klar nån timme senare. Blev hur läckert som helst tycker jag.
Tack snälla mammsen och pappsen för den fina lampan! Vi är mer än nöjda!

På första bilden ser ni väggen där klockan sitter. Den väggen hade ja tänkt måla vit under morgon dagen. Kommer dock inte bli klar på en dag men ja..
Sen ska ja sätta upp detta vägg ord där på väggen som jag helt otroligt van för endast 68 kr på tradera! Det var väl ett riktigt fynd! Storleken är 50x35 cm. Lagomt till den väggen.



För övrigt idag så har vi bara vart hemma. Jag har målat klart stolarna och Fredde har snickrat på huset. Jag hade lite tur när ja målande för precis när ja var klar började det att spö regna och åska som bara den! Men faktiskt så njöt ja av regnet, så mysigt att få mysa inne med barnen och höra regnet slå mot rutorna plus att den fruktansvärda värmen avtog för en liiiten stund iaf.
Nu rullar pippi långstrump på tv´n och när barnen väl har slagit igen sina små blå ska vi sätta upp gardiner i köket! Blivit måttligt trött på denna hissgardin som sitter där nu! Upp med en gardin stång och på med vita fräscha gardiner!
Just nu läggning av två små sötnosar!

1 kommentar:

Hanna sa...

Vilken snygg lampa! Kanske jag härmas och köper varianten från Ikea....
vad duktig du är som orkar måla i denna hetta!!!
Jag blir svettig bara av att tänka på det....
Kram Hanna