torsdag 19 mars 2009

När katten är borta dansar råttorna på bordet

I morse vaknade charlie och nova kl straxt före kl 6 och eftersom att det var min lediga dag i dag samt att ja tror jag har nån slags magsjuka så låg jag kvar ett tag till i sängen efter att ja gett dem frukost osv. Jag vet att det inte är smart att somna om när dom två är vakna för dom kan hitta på precis vad som helst! Men så klart så somnade jag och vaknar ca 30 min senare av att jag hör ett konstigt ljud i från köket, det låter som makaroner! Jag hör även "nova häll ut!" Då fick jag eld i baken och flög upp, ville inte ha makaroner över hela huset tack! Och ja hann i sista sekunden hehe.. Men inte nog med det, på den halvtimmen ja somnat om hade dom tagit min smink väska och öppnat den, målat maskara och SVART ögonskugga over hela hall golvet, vardagsrums golvet och lite i deras rum, det fanns även lite på sängkläder osv. Charlie hade även lyckats måla maskara på sina ögonfransar haha! BUSUNGAR!

Nu till min mystiska magsjuka. För två nätter sedan vaknade jag mitt i natten av feber frossa samt illa mående, på morgonen kände ja mej bättre och åkte till jobbet, under den dagen kände jag mej inte alls pigg, helt orkes lös! På kvällen hemma mådde ja verkligen helt kasst! Men envis som man är envisades jag med att jobba i går ialla fall, kände mej som sagt fort farande super hängig och mådde illa hela dagen. När ja kom hem i går vid 22.50 så slappnar man ju liksom av, då kan man bli sjuk för då har man liksom inget ansvar, ja han väl vara hemma i 5 min sen hängde ja över toan! Natten sov ja som en stock och i morse när ja vaknade har ja mått så illa hela tiden, hållt på kräkas flera gånger. Ont i magen har ja oxå haft och den är även helt uppblåst och svullen, så i går på jobbet fick ja ha byxorna uppknäppt hehe.
I dag var även fredde skum i magen sa han.. skumt att det är så långdraget och inte bryter ut ordentligt!

Nu måste ja ta tag i att städa bort min fina sminkade golv, ingetligen skulle ha behöva bara vila men ja måste!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte fin blogg du har o söta busisar :-)

Anonym sa...

Haha, dom är ju för sköna. Tänk när Elin springer runt och målar med min mascara på golvet, känns ju helt sjukt:)
--femkrona.blogspot.com--