tisdag 20 januari 2009

Svante tygkassa?

Idag på jobbet satt jag i kassan och läste på en lapp som satt upp hängd där, de stod en massa PLU nr på olika saker som kan vara svårt att komma i håg, bla stog det Svante tygkassa plu 2100, öööh liksom! Detta satt jag och fundera på x antal timmar ja satt ikassan, va sjutton är en svante tygkasse? Som tur var kom ja på det innan jag han fråga någon, jag hade vist läste fel. Svart tygkassa stod det naturligvis! (hur kunde jag vara så dum? det är ju pinsamt!) Så nu får jag mej ett gott skratt varje gång en kund köper svante tygkassa (den svarta tygkassan).

Innan jag börjarade jobba han vi med att åka till fotografen oxå och fotografera barnen, i första hand Nova som jag vill ha en 40 x 50´s förstoring på eftersom vi har en på charlie, sen ville jag även ha lite syskon bilder så klart, och det var den mäst underbara fotograf ja träffat, kanon tjej verkligen! Hon busa och gosa med barnen och gjorde verkligen allt för att dom skulle vara glada och skratta och tycka att det var roligt, och tog allt i barnens tackt. Så om ni ska fotografera barnen eller er själva eller vad ni nu vill fotografera så rekomenderar jag IDAS FOTOSTUDIO på söder brevid barn butiken Pyret!

Fick mej en riktigt posetiv överaskning ikväll när ja klev innan för dörren hemma, min kära sambo hade angagerat sej i att tapetsera fondväggen i sovrummet (ja hade räknat med att kanske få tjata till mej en tapetserar kväll i helgen!) ååh det blev så snyggt, snyggare än va ja kunnat tro! Bilder kommer när allt är in flyttat i sovrummet, vi sover en sista natt i vardagsrummet eftersom det fortfarande stinker målarfärg och tapet klister.

Inga kommentarer: